الإمام ناصر محمد اليماني
12 - 01 - 1437 هـ
25 - 10 - 2015 مـ
۳-آبان ۱۳۹۴ه.ش.
03:29 صباحاً
ــــــــــــــــــــ
بیان معنی «الولدان» از آیات محکم کتاب؛ آنها مردان جوانی هستند که موی صورتشان کامل نشده است و در عنفوان جوانی قرار دارند.
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على محمدٍ رسول الله وآله الطيبين وجميع المؤمنين في كلّ زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين أمّا بعد.
ای گفتگو کنندهای که خود را المتابع نامیدهای؛ اگر واقعاً به دنبال حق هستی -بدان- شایسته نیست که من با بیان حق قرآن از خود قرآن، جز حق به خداوند نسبت دهم. لذا بیان خود را حول این محور قرار خواهم داد که "الولدان المخلدین" در چه سنی هستند؛ تو در یکی از پاسخهایت خواسته بودی چیز دیگری را توضیح ندهم و فقط سن این جوانان را بیان کنم؛ پس به حق برایت فتوا خواهم داد.
شایسته است که جز حق به خداوند نسبت ندهم؛ آنها جوانانی هستند که روی صورتشان موی اضافی نروییده است؛ نه کم سن و سال و صغیرند و نه جزو بزرگسالان به حساب میآیند. یعنی با وجود اینکه آنها بالغو درعنفوان جوانی قرار داشته و موی صورتشان کامل نشده است ؛ اما در صورت معاشرت با همسرانشان میتوانند صاحب فرزند شوند. ما خواسته تو را محقق کرده و تنها بر روی بیان حقیقت "الولدان" و سن آنان تمرکز میکنیم.
ای کسانی که درباره "الولدان المخلدین" سؤال میکنید؛ ما درمورد گروهی از "الولدان المخلدین" برایتان توضیح خواهیم داد. آنها از ذریه بشر هستند که در بهشت نعیم زندگی میکنند. پدرانشان مردانی از جنس بشر و مادران آنها حور العین هستند و این درالنشأة الأخرى(حیات بعدی و اخروی) رخ میدهد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ ﴿٦٠﴾ عَلَىٰ أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَىٰ فَلَوْلَا تَذَكَّرُونَ ﴿٦٢﴾} صدق الله العظيم [الواقعة].
از اینجا استنباط میکنیم گروهی از ذریه بشری در حرث(رحم) حورالعین پرورش مییابند؛ زنانی که شما از آنها و اینکه خداوند ایشان را ازچه چیزی آفریده آگاه نیستید چون این زنان از ذریه بشر نیستند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ} صدق الله العظيم.
یعنی شما را در حرث( رحم) همسرانی پرورش میدهیم که نسبت به آنها آگاهی ندارید. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَّا أُخْفِيَ لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿١٧﴾} صدق الله العظيم [السجدة].
سؤالی که مطرح میشود این است: چرا خداوند ذکر میکند که آنها پنهان و از چشم اطرافیان دور نگه داشته شده اند؟ جواب این است که آنان در خیمههای خود مستور و در انتظار بندگان مقرب خدا هستند و تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{حُورٌ مَّقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ ﴿٧٢﴾ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﴿٧٣﴾ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ ﴿٧٤﴾ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﴿٧٥﴾}
صدق الله العظيم [الرحمن].
بار دیگر این سؤال مطرح میشود: چرا گروهی از ساکنان بهشت "الولدان المخلدین" نامیده میشوند؟ چون آنها جوانانی هستند که تا ابد در دوران جوانی اولیه خود میمانند؛ محاسن نداشته و بین سن بیست تا زیر سی سال میمانند. سن تمام اهالی بهشت نعیم خداوند نیز همین قدر است و پروردگار ایشان را در دوران جوانی اول و بین بیست تا کمتر از سی سال برمیانگیزد. تصدیق حدیث حق محمد رسول الله اصلى الله عليه وآله وسلم که فرمود: [يَدْخُلُ أَهْلُ الجَنَّةِ الجَنَّةَ جُرْداً مُرْداً مُكَحَّلِينَ] صدق عليه الصلاة والسلام آنان هم هم سن و سال "الولدان " بوده و بین بیست تا زیر سی سال هستند و سنشان بالا نرفته و پیر نشده و کهنسال نمیگردند و به جز مرگ اولی که در زندگی دنیوی تجربه کردند؛ دیگر طعم مرگ را نخواهند چشید.
درهر حال؛ درمورد "الولدان المخلدین" باید گفت آنها در بهشت متولد شده و در جوانی که همان دوران اولیه شباب است متوقف شده و سنشان بالاتر نمیرود و در این سن جاودانه میمانند. المتابع بسیار با ما مجادله کردi , زمین و زمان را برای سن "الولدان " به هم ریخته و میگوید آنها کودک بوده و در سنین طفولیت هستند. ولی امام ناصر محمد یمانی به حق برای شما فتوا میدهد:
همانا که "الولدان " گروهی از مردان هستند که در سالهای اولیه شباب قرار دارندو محاسن ندارند و با اینکه محاسن آنها درابتدای رویش است ولی همچنان صورت شان صاف بوده و نمیتوان موی صورت آنها را با قیچی کوتاه کرد و با نام جوانانی که صورتشان هنوز موی اضافی ندارد خوانده میشوند(الجُرد المُرد.)
درهر حال، وقتی در آیاتی تدبر میکنید که خداوند درآنها درباره "الولدان " درحیات دنیوی سخن گفته، درخواهید یافت که به أطفال اشاره نمیشود بلکه به مردان جوانی که محاسن نداشته و قادربه جنگ باشند اطلاق میگردد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا ﴿٧٥﴾ } صدق الله العظيم [النساء]
و اما در اینجا مقصود از"رجال" مردان دارای محاسن است که بین میانسالی و کهنسالی قرار دارند و اما "الولدان" مردانی هستند که هنوز محاسن نداشته و درعنفوان شباباند. برای همین خداوند تعالی میفرماید:{وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا ﴿٧٥﴾ } صدق الله العظيم [النساء]
آنان آن گونه که المتابع تصور میکند از أطفال نیستند. بیان درمورد سن آنان را هم در همین فرموده خداوند تعالی پیدا میکنید که :
{إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنتُمْ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا فَأُولَٰئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿٩٧﴾ إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾ } صدق الله العظيم [النساء].
ای حقجویان درباره این سه گروه تدبر کنید که فرمان هجرت در زمین و فرار به خاطر حفظ دینشان از آنها ساقط نمیشود مگر اینکه عذر شرعی داشته باشند و این عذر شرعی نداشتن توان مهاجرت است فرقی ندارد مردانی باشند که در سن میانسالی یا پیری هستند و یا جوانان ( ولدان ) ؛ مهم این است که ما از این آیه استنباط میکنیم که حکم مهاجرت از "الولدان " برداشته نمیشود مگر با عذر شرعی که آن هم نداشتن توانایی هجرت و زمانی است که هیچ راهی نیافته و وسیلهای برای انجام آن نمییابند.تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنتُمْ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا فَأُولَٰئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿٩٧﴾ إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾ } صدق الله العظيم [النساء]. اگر حق تدبر در آیات را آنگونه که شایسته است بجا میآوردید؛ در مییافتید فرمان هجرت به خاطر این که آنها پسران و دختران جوانی بوده و در ابتدای شباباند از "الولدان" برداشته نمیشود و ایشان مکلفند و مورد بازخواست قرار میگیرند؛ مگر اینکه توان یافتن چاره و راهی برای هجرت و فرار به خاطر حفظ دینشان را نداشته باشند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{لَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم [النساء].
و اما "رجال" مردانی هستند که محاسن داشته و سنشان بالاست ولی "الولدان" جوانانی هستند که در سن شباب بوده و محاسنشان هنوز رشد نکرده است.
"المتابع" تو آمدهای تا راه بیان حق کتاب را منحرف سازی و آرزو داری که کوچکترین روزنهی نفوذی پیدا کنی تا بتوانی ولو شده در یک مسئله در برابر ناصر محمد یمانی حجت بیاوری. هیهات هیهات. خداوند بین من و تو حکم خواهد کرد که کدام یک از ما تنها به دنبال حق است و جز آن چیزی نمیخواهد و کدام یک از ما به دنبال باطل است و غرور او را به گناه کشانده است. تو را به خدا؛ آیا میتوانی از این فرموده خداوند تعالی نتیجه گرفته و فتوا دهی مقصود خداوند اطفال است:
{لَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم [النساء].
آوردن نام مردانی که محاسن دارند تو را فریب داده و مردانی که هنوز صورتشان صاف است و محاسن ندارند را رد میکنی و فراموش کردی که در این امر تدبر نمایی که فرمان هجرت از ایشان برداشته نمیشود مگر اینکه ناتوان بوده و راه و چارهای برای آن نیابند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{لَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم [النساء]. به سخن خداوند تعالی بنگر:
{ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم [النساء].
آیا این خطاب را متوجه اطفال میبینی یا مردان جوانی که هنوز محاسن ندارند؟
در هر حال از تو متشکریم که از تفصیل درباره همسران "الولدان المخلدین" سرباز زدی چون برخی از زنان هستند که همسرشان را بسیار دوست دارند و در آخرت کسی جز او را نمیخواهند.در هر صورت ما به او فتوا نمیدهیم که خداوند او را به ازدواج کسی که میخواهد درنخواهد آورد؛ خداوند به صالحان وعده داده که هرچه بخواهند به ایشان داده خواهد شد و مال ایشان است ولی زنان مصری به خاطر جمال یوسف دستهایشان را بریدند؛ حال اگر "الولدان المخلدون" را ببینند چه خواهند کرد که مانند لؤلؤ مکنونند! آیا خداوند جمال ایشان را بیهوده آفریده است؟ سبحان الله؟ و ما چیزی از خدا میدانیم که شما نمیدانید.وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
[لمتابعة رابط المشاركـــــــــــــة الأصليّة للبيــــــــــــــان]
https://albushra-islamia.com./showthread.php?p=206867
الإمام ناصر محمد اليماني
12 - 01 - 1437 هـ
25 - 10 - 2015 مـ
03:29 صباحاً
ــــــــــــــــــــ
بيان الولدان من محكم القرآن، وهم الشباب الجُرد المُرد في بداية الشباب في محكم الكتاب ..
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على محمدٍ رسول الله وآله الطيبين وجميع المؤمنين في كلّ زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين أمّا بعد..
ويا أيها المحاور الذي يسمّي نفسه (المتابع)، إن كنت تريد الحقّ فحقيقٌ لا نقول على الله إلا الحقّ بالبيان الحقّ للقرآن من ذات القرآن، وسوف نجعل البيان مُرَكَّزاً على حقيقة سنّ الولدان المخلدين حسب طلبك ورجائك في أحد الردود بعدم التفصيل إلا في سنّ الولدان، ولسوف نفتيك بالحقّ.
حقيقٌ لا نقول على الله إلا الحقّ، فإنّهم الشباب الجُرد المُرد اللِّحى في بداية شبابهم فلا هُم صغارٌ ولا هم كبارٌ؛ بمعنى أنّهم يستطيعون أن ينجبوا ذرّيات لهم بمعاشرة أزواجهم برغم أنّهم لا يزالون جُرد اللّحى كونهم بالغون في بداية زهرة شبابهم. وسوف نُحقِّق لك طلبك ويتمّ التركيز على بيان حقيقة الولدان المخلدين وسنّهم.
ويا معشر السائلين عن الولدان المخلدين فسوف نبيّن طائفةً من الولدان المخلدين، فإنّهم من ذرّيات البشر في جنات النعيم آباؤهم من البشر الذكور وأمّهاتهم من الحور العين وذلكم في النشأة الأخرى. تصديقاً لقول الله تعالى: {نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذَكَّرُونَ (62)} صدق الله العظيم [الواقعة].
ونستنبط من ذلك عن ذرّياتٍ للبشر في حرث حور عين زوجاتٍ لا تحيطون بهنّ علماً ومِمَّ خلقهنّ الله كونهنّ لسنَ من ذرّيات البشر. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61)} صدق الله العظيم. أي ويخلقكم في حرث أزواجٍ لا تحيطون بهنّ علماً. تصديقاً لقول الله تعالى: {فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَّا أُخْفِيَ لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (17)} صدق الله العظيم [السجدة].
والسؤال الذي يطرح نفسه هو لماذا ذكر الله إخفاءهنّ عن الآخرين من حولهم؟ والجواب كونهنّ مقصوراتٌ من الخروج في خيامهنّ ينتظرنَ عباد الله المقربين. تصديقاً لقول الله تعالى: {حُورٌ مَّقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ (72) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (73) لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ (74) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (75)} صدق الله العظيم [الرحمن].
والسؤال الذي يطرح نفسه مرةً أخرى، لماذا تُسَمّى طائفةٌ من سكان الجنة بالولدان المخلدين؟ وذلك لكونهم شبابٌ مخلدون في شبابهم في سنّ الشباب الأول؛ مُرد اللّحى ما بين العشرين ودون الثلاثين، وكذلك سنّ كافة أصحاب جنات النعيم يبعثهم الله في سنّ الشباب الأول ما بين العشرين ودون الثلاثين. تصديقاً لحديث محمد رسول الله الحقّ صلى الله عليه وآله وسلم قال: [يَدْخُلُ أَهْلُ الجَنَّةِ الجَنَّةَ جُرْداً مُرْداً مُكَحَّلِينَ] صدق عليه الصلاة والسلام. فهم كذلك في سنّ الولدان ما بين العشرين ودون الثلاثين، فلا يكبرون فيشيبون فيهرمون ولا يذوقون فيها الموت إلا الموتة الأولى في الحياة الدنيا.
وعلى كل حالٍ، بالنسبة للولدان المخلدين فتمّ إنجابهم في الجنة، ويتوقف سنّهم في سنّ الولدان وهو سنّ الشباب الأول، ويتخلد سنّهم على ذلك السن خالدين. ولقد جادَلَنا (المتابع) جدلاً كبيراً وأقام الدنيا وأقعدها على سنّ الولدان وقال إنّهم الصغار الذين لا يزالون في سنّ الطفولة. ولكنّ الإمام ناصر محمد اليماني يفتيكم بالحقّ:
إنّ الولدان هم طائفةٌ من الرجال في سنّ الشباب الأول مُرد اللّحى برغم بوارق لحاهم وشواربهم ولكن لا تزال جرداء لم يتخللهن المقصّ، ويسمّون بالشباب الجُرد المُرد.
وعلى كل حالٍ، حين تتدبّرون في الآيات التي ذكر الله فيهنّ الولدان في الحياة الدنيا لسوف تعلمون علم اليقين أنّهم لم يعودوا أطفالاً؛ بل شباباً مرد اللحى وقادرين على القتال. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا} صدق الله العظيم [النساء:75].
فأمّا المقصود بالرجال هنا فيقصد أصحاب اللّحى ما بين كهلٍ وشيبةٍ، وأمّا الولدان فهم الشباب مُرد اللّحى في سنّ الشباب الأول. ولذلك قال الله تعالى: {وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا} صدق الله العظيم، فهم ليسوا بأطفالٍ كما يزعم (المتابع). وكذلك تجدون نفس البيان لسنّهم في قول الله تعالى: {إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنتُمْ ۖ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ ۚ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا ۚ فَأُولَٰئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿٩٧﴾ إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم [النساء].
فتدبّروا يا معشر الباحثين عن الحقّ في هذه الثلاثة الأصناف التي لم يُرفع عنها القلم من الهجرة في الأرض بالفرار بدينهم إلا أن يحبسهم عذرٌ شرعيٌّ وهو عدم القدرة على المهاجرة سواء يكونون من الرجال في سنّ الكهولة أو الشيبات أو الشباب الولدان، والمهم أننا نستنبط أنّ الولدان لم يُرفع عنهم قلم الهجرة إلا بعذرٍ شرعيٍّ وهي عدم القدرة على الهجرة فلا يستطيعون حيلةً ولا يهتدون سبيلاً. تصديقاً لقول الله تعالى: {إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنتُمْ ۖ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ ۚ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا ۚ فَأُولَٰئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿٩٧﴾ إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم [النساء].
وإذا تدبرتم الآية حقّ تدبرها تجدوا أنّ القلم ليس مرفوعاً عن الولدان كونهم الشباب والشابات في سنّ الشباب الأول وأصبحوا مكلّفين ومحاسبين إلا إذا لم يستطيعوا حيلةً ولا يهتدون سبيلاً بالفرار بدينهم. تصديقاً لقول الله تعالى: {إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم، فأمّا الرجال فهم أصحاب اللّحى وكبار السنّ وأمّا الولدان فهم الشباب مرد اللّحى.
ويا أيها المتابع، إنّما جئتنا للصدّ عن البيان الحقّ للكتاب، وتتمنى أن تدخل ولو من خرم إبرة لتقيم الحجّة على ناصر محمد اليماني ولو في مسألةٍ واحدةٍ فقط، وهيهات هيهات وسوف يحكم الله بيني وبينك أيّنا يريد الحقّ ولا غير الحقّ وأيّنا يريد الباطل وتأخذه العزّة بالإثم، فبالله عليك هل تستطيع أن تفتي أنّه يقصد الأطفال في قول الله تعالى: {إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم؟
وغرّك ذكر الرجال أصحاب اللّحى ونفيت الولدان مُرد اللّحى، ونسيت أن تتدبّر أنّه لم يرفع عنهم قلم الهجرة إلا إذا لم يستطيعوا حيلةً ولا يهتدون سبيلاً. تصديقاً لقول الله تعالى: {إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم [النساء]. فانظر لقول الله تعالى: {وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ﴿٩٨﴾} صدق الله العظيم. فهل تراه يخاطب أطفالاً يا رجل أم الشباب المرد اللّحى؟
وعلى كلٍّ أشكرك لأنّك أبَيْتَ تفصيل أزواج الولدان المخلدين في الجنة كون من النساء من تحبّ زوجها حبّاً شديداً فهي لا تريد سواه في الآخرة، وعلى كلّ حالٍ نحن لا نفتيها أنّ الله لن يزوجها بمن تشاء كون الله وعد الصالحين بتحقيق ما تشتهي أنفسهم ولهم فيها ما يدّعون، ولكن النسوة في مصر قطعن أيديهنّ بسبب جمال يوسف فكيف إذاً لو شاهدنَ الولدان المخلدين كأمثال اللؤلؤ المكنون! وهل خلق الله جمالهم عبثاً؟ سبحانه! ونعلم من الله ما لا تعلمون.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
_____________
اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..